Realizacija aktivnosti u okviru radionica: “KREATIVNO DVORIŠTE”
Priroda u Creativus kurikulumu
Osnovni cilj “Creativus kurikuluma” jeste razvoj svijesti o značaju prirodnog okruženja u odgojno-obrazovnom radu. Creativus kurikulum realizuje neke od ciljeva šumske pedagogije u urbanom okruženju.
01.
Prirodno okruženje: Urbanu šumsku pedagogiju karakterizira korištenje prirodnog okruženja kao prostora za učenje. To je prije svega naše kreativno dvorište ali može biti i park, šuma, vrt ili drugo prirodno područje koje je dostupno u urbanom okruženju. U ovakvim “učionicama na otvorenom” djeca i mladi imaju mogućnosti za istraživanje, promatranje i interakciju s prirodom te razvijaju osjetilne sposobnosti i pažnju.
02.
Aktivno učenje: Ovim odgojno-obrazovnim pristupom podstičemo aktivno učenje kroz iskustveno učenje i praktične aktivnosti. Djeca i mladi se podstiču da istraže, promatraju, eksperimentiraju i sudjeluju u aktivnostima koje se temelje na njihovim interesima i potrebama.
03.
Integrirani pristup: Aktivnosti u prirodi u urbanom okruženju uključuju različite aspekte odgoja i obrazovanja, uključujući naučne, matematičke, jezičke, umjetničke, i druge sadržaje. Ovaj sveobuhvatni pristup omogućuje djeci i mladima da steknu različita znanja i vještine kroz integraciju prirode u odgojno-obrazovni proces.
04.
Promicanje samopouzdanja i autonomije: Primjenom metoda šumske pedagogije promiče se samopouzdanje i autonomija kod djece i mladih. Kroz iskustveno učenje u prirodi, djeca i mladi se podstiču da razvijaju samopouzdanje u vlastite sposobnosti, da budu samostalni u donošenju odluka i da preuzmu odgovornost za svoje postupke. Ovakav pristup ima pozitivan utjecaj na razvoj njihove osobnosti, samopouzdanja i razvoja liderstva.
Priroda koja je svuda oko nas
Parkovi, livade, šume, rijeke… imaju ogroman utjecaj na kvalitetan odgoj i obrazovanje djece i mladih. Creativus kurikulum ističe nekoliko segmenata razvoja na koje priroda direktno utječe:
01.
Razvijanje senzornih sposobnosti: Priroda nudi raznovrsne senzorne podražaje koji potiču razvoj osjetila kod djece. Neke od aktivnosti su dodirivanje lišća, slušanje zvukova iz prirode, mirisi cvijeća i bilja, promatranje različitih boja i oblika u prirodi pomažu djeci da razviju svoje osjetilne sposobnosti, što može imati pozitivan učinak na njihov cjelokupni razvoj.
02.
Razvijanje motoričkih vještina: Boravak u prirodi pruža djeci priliku da se kreću, istražuju i igraju na različitim terenima. Penjanje na drveće, trčanje po travi, istraživanje potoka, rijeka ili jezera podstiče razvoj motoričkih vještina poput koordinacije, ravnoteže, snage i izdržljivosti.
03.
Razvijanje kreativnosti: Priroda nudi inspiraciju za kreativnost kod djece. Dječja mašta može biti podstaknuta prirodnim elementima kao što su oblici oblaka, oblici lišća ili kamenčića, što podstiče dječju kreativnost i inovativnost.
04.
Razvijanje emocionalne inteligencije: Priroda je mjesto gdje djeca mogu naučiti razumjeti i upravljati svojim osjećajima. Boravak u prirodi pruža djeci priliku da se povežu s prirodnim okruženjem, promatraju životinje u njihovom prirodnom staništu te razviju empatiju prema svim živim bićima i okolišu.
05.
Podsticanje istraživačkog duha: Priroda je izvanredan izvor znanja i prilika za istraživanje. Djeca se mogu diviti biljnom i životinjskom svijetu, promatrati procese kao što su rast biljaka ili migracija ptica te razvijati znatiželju i istraživački duh.
06.
Smanjenje stresa i podsticanje zdravlja: Boravak u prirodi može smanjiti razinu stresa kod djece i mladih te podstaknuti njihovo fizičko i mentalno zdravlje. Istraživanja su pokazala da boravak u prirodi može smanjiti simptome stresa, anksioznosti i depresije kod djece te potaknuti fizičku aktivnost, što može doprinijeti boljem zdravstvenom stanju djece.
ČLANOVA
Profesionalnih članova
PROGRAMA
Godina postojanja
Ostanite u kontaktu
DONIRAJTE
Vaši doprinosi pomoći će unapređenju rada i razvijanju inovativnih pristupa neformalnom
odgoju i obrazovanju u Bosni i Hercegovini. Možete podržati naš rad općenito ili odlučiti
podržati konkretnu aktivnost.
